H 6η Μαρτίου καθιερώθηκε σαν Πανελλήνια «Ημέρα κατά της σχολικής βίας" Για την προετοιμασία της συγκεκριμένης Ημέρας εστάλη στα σχολεία εγκύκλιος, με προτεινόμενες δράσεις- συζητήσεις- εκδηλώσεις, που μπορούν να πραγματοποιηθούν με πρωτοβουλία των εκπαιδευτικών.
Η σχολική βία δεν είναι ένα νέο φαινόμενο, που παρατηρείται τα τελευταία χρόνια στα σχολεία. Από παλιά κάποιοι μαθητές αντιμετώπιζαν τη σωματική ή λεκτική βία των συμμαθητών τους εντός ή εκτός του σχολικού χώρου. Τα τελευταία όμως χρόνια τα περιστατικά βίας πήραν άλλη μορφή, έγιναν πιο βίαια. Σε κάποιες περιπτώσεις παρατηρείται το φαινόμενο οργάνωσης παιδιών, στα πρότυπα των συμμοριών, με σκοπό την τρομοκράτηση συνομηλίκων τους με σκοπό όχι μόνο τον χλευασμό τους αλλά την αποκόμιση οφέλους. Οι πιο ακραίες περιπτώσεις αφορούν τη χρήση όπλων με αποτέλεσμα τον τραυματισμό ή το θάνατο συνομηλίκων τους.
Δυστυχώς τα παιδιά γίνονται μάρτυρες βίαιων φαινομένων, τόσο από την τηλεόραση που παρακολουθούν, όσο και μέσα στην οικογένειά τους. Τα διαδραστικά βιντεοπαιχνίδια περιέχουν συχνά πολύ βίαιες σκηνές και πολλές φορές τα παιδιά συγχέουν το εικονικό περιβάλλον με την πραγματικότητα. Απαιτείται από όλους που συνδέονται με τη διαπαιδαγώγηση των μαθητών να βρίσκονται σε εγρήγορση και να αντιμετωπίζονται άμεσα και αποτελεσματικά όσα περιστατικά εμφανίζονται είται στο σχολικό χώρο είτε στο περιβάλλον των παιδιών.
Η σχολική βία δεν είναι ένα νέο φαινόμενο, που παρατηρείται τα τελευταία χρόνια στα σχολεία. Από παλιά κάποιοι μαθητές αντιμετώπιζαν τη σωματική ή λεκτική βία των συμμαθητών τους εντός ή εκτός του σχολικού χώρου. Τα τελευταία όμως χρόνια τα περιστατικά βίας πήραν άλλη μορφή, έγιναν πιο βίαια. Σε κάποιες περιπτώσεις παρατηρείται το φαινόμενο οργάνωσης παιδιών, στα πρότυπα των συμμοριών, με σκοπό την τρομοκράτηση συνομηλίκων τους με σκοπό όχι μόνο τον χλευασμό τους αλλά την αποκόμιση οφέλους. Οι πιο ακραίες περιπτώσεις αφορούν τη χρήση όπλων με αποτέλεσμα τον τραυματισμό ή το θάνατο συνομηλίκων τους.
Δυστυχώς τα παιδιά γίνονται μάρτυρες βίαιων φαινομένων, τόσο από την τηλεόραση που παρακολουθούν, όσο και μέσα στην οικογένειά τους. Τα διαδραστικά βιντεοπαιχνίδια περιέχουν συχνά πολύ βίαιες σκηνές και πολλές φορές τα παιδιά συγχέουν το εικονικό περιβάλλον με την πραγματικότητα. Απαιτείται από όλους που συνδέονται με τη διαπαιδαγώγηση των μαθητών να βρίσκονται σε εγρήγορση και να αντιμετωπίζονται άμεσα και αποτελεσματικά όσα περιστατικά εμφανίζονται είται στο σχολικό χώρο είτε στο περιβάλλον των παιδιών.
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου