Γ. ΑΝΑΛΥΤΙΚΑ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑΤΑ ΚΑΙ ΔΙΔΑΚΤΕΑ ΥΛΗ
Εφαρμόστηκε το αναλυτικό πρόγραμμα του ΥΠΕΠΘ και από την αρχή της σχολικής χρονιάς στο σχολείο είχαν τοποθετηθεί και καθηγήτρια αγγλικών και γυμναστής . Δυστυχώς φέτος δεν τοποθετήθηκε μουσικός και κυρίως εκπαιδευτικός ειδικής αγωγής . Αν και υπήρχαν τέσσερις περιπτώσεις παιδιών, με γνωμάτευση από το ΚΕΔΔΥ και έγιναν όλες οι απαιτούμενες ενέργειες, τελικά δεν τοποθετήθηκε εκπαιδευτικός ειδικής αγωγής, έστω και για ένα 12ωρο την εβδομάδα.
Θετικό το μέτρο της μείωσης της διδακτέας ύλης σε μαθήματα των Ε΄ και Στ΄ τάξεων.
Πρότασή μας είναι να εξεταστεί προσεκτικά το πρόβλημα της αλληλοεπικάλυψης της ύλης που παρατηρείται στα σχολικά βιβλία. Με αυτό τον τρόπο θα εξοικονομηθεί πολύτιμος διδακτικός χρόνος.
Πολλές ιστοσελίδες, από παραπομπές των σχολικών βιβλίων, δεν είναι πλέον ενεργές. Το ποσοστό των μη ενεργών ιστοσελίδων αγγίζει σε κάποια μαθήματα και το 60%. Θα πρέπει να γίνει ένα συμμάζεμα και να προστεθούν νέες ενεργές αυτή τη φορά.
Επισημαίνουμε για πολλοστή πως το εβδομαδιαίο πρόγραμμα μαθημάτων για τις τάξεις Ε΄& ΣΤ΄ είναι εξοντωτικό για τα παιδιά. Τα παιδιά αισθάνονται κουρασμένα κυρίως τις μέρες που έχουν επτάωρο.
Δ. ΧΡΗΣΗ ΕΠΟΠΤΙΚΩΝ ΜΕΣΩΝ
Το σχολείο μας διέθετε πολλά εποπτικά μέσα, αίθουσα Η/Υ μικρή σχολική βιβλιοθήκη και αίθουσα προβολών.
‘Όμως αναγκαστήκαμε, εδώ και δυο χρόνια, να μετατρέψουμε το εργαστήριο Η/Υ και την αίθουσα εκδηλώσεων σε αίθουσες διδασκαλίας. Έτσι δεν μπορέσαμε να τις χρησιμοποιήσουμε καθόλου. Το πρόβλημα της σχολικής βιβλιοθήκης λύθηκε μερικώς με την τοποθέτηση μιας βιβλιοθήκης στο διάδρομο του σχολείου. Η δανειστική βιβλιοθήκη λειτούργησε, όχι όμως όπως λειτουργούσε παλιά.
Η απουσία κατάλληλης αίθουσας εκδηλώσεων δυσχεραίνει την πραγματοποίηση σχολικών γιορτών και εκδηλώσεων.
Τέλος αναφέρουμε πως ηλεκτρονικό εκπαιδευτικό υλικό, που δημιουργήθηκε από τους εκπαιδευτικούς του σχολείου, προβλήθηκε στις εκδηλώσεων του σχολείου, αλλά χρησιμοποιήθηκε και στη διδασκαλία μαθημάτων
Ε. ΟΛΟΗΜΕΡΟ ΣΧΟΛΕΙΟ
Για έκτη σχολική χρονιά να λειτούργησε τμήμα ολοήμερου σχολείο.
Υπεύθυνος δάσκαλος τοποθετήθηκε από το ΠΥΣΠΕ Ν. Χαλκιδικής η Αθανάσιος Χαλκιάς . Επίσης οι μαθητές παρακολούθησαν μαθήματα πληροφορικής, δραματικής τέχνης και αθλητισμού από καθηγητές αντίστοιχων ειδικοτήτων που δίδαξαν στο σχολείο.
Το ολοήμερο τμήμα ξεκίνησε με 18 μαθητές όλων των τάξεων. Στη συνέχεια γράφτηκαν άλλοι 7 ( συνολικά φοίτησαν 23 μαθητές) και συνέχισαν τελικά 15 μέχρι τη λήξη των μαθημάτων. Η πρόχειρη κουζίνα στο νέο διδακτήριο, δεν μπορεί να καλύψει αξιοπρεπώς τις ανάγκες του ολοημέρου.
Αρνητικό σημείο αποτέλεσε η τοποθέτηση, από τη Β/θμια, γυμναστών στο ολοήμερο τμήμα.
Προτείνουμε πως οι γυμναστές που αποσπώνται από τη Β/θμια ή συμπληρώνουν το ωράριό τους σε σχολεία της Α/θμιας, να παρακολουθούν ταχύρυθμα σεμινάρια, όσο για την διδασκαλία του μαθήματος σε παιδιά δημοτικού, τόσο για τη νομοθεσία που διέπει τη λειτουργία των σχολείων της Α/θμιας Εκπ/σης.
Το αρνητικό στη λειτουργία του ολοήμέρου ήταν παντελής έλλειψη χρηματοδότησης του από τον κρατικό προϋπολογισμό.
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου